شش مهارت ساده برای موفقیت که آموزش داده نشده اند…
همراهان ارزشمندم سلام

در این مقاله کمتر پنج دقیقه شما میتوانید شش مهارت بسیار ساده ای که برای موفقیت آموزش ندیده اید را یاد بگیرید . مهارت یعنی چیزی که قابل یاد گیری باشد و هر چقدر مهارت شما در زندگی کردن بیشتر شود به همان اندازه کیفیت زندگی تان بیشتر خواهد شد . یک اصل در موفقیت هست که می گوید ” اگر میخواهید درآمدتان پنج برابر شود، مهارتهایتان را پنج برابر افزایش دهید .

مهارت اول چگونه به چیزهایی که دلمان نمی خواهد انجام دهیم “نه” بگوییم: اکثر ما طوری تعلیم دیده ایم که بیش از آنکه به تمایلات شخصی خود اهمیت دهیم  به سعی در راضی نگاه داشتن دیگران داشته باشیم. حتی وقتی که موفق می شویم خود را از انجام کاری که به آن تمایل نداریم خلاص می کنیم، باز هم پیش می آید که نسبت به رد درخواست طرفمان احساس گناه می کنیم ! اما اشتباه نکنید؛ آموختن نه گفتن و اینکه نسبت به نه گفتن احساس بدی نداشته باشیم،  مهارتی ضروری برای داشتن یک زندگی موفق است.

مهارت دوم چگونه پاسخ رد را بپذیریم: از همان آغاز کودکی که برای زندگی به دیگران وابسته بودیم، به ما یاد داده اند تا مقبولیت در بین دیگران و تایید آنها برایمان ارزشمند باشد. این امر باعث میشود زمانی که تایید دیگران را دریافت نمی کنیم، دچار ترس شدید می شویم. از طرفی ترس از پاسخ رد شنیدن و پس زده شدن بسیاری از ما را از رفتن به بزرگترین رویاهایمان باز می دارد. آموختن اینکه حتی اگر دیگران با ما موافق نباشند نیز مشکلی نیست، این نوع تفکر کلیدخوشبختی است.

مهارت سوم چگونگی فهمیدن اینکه چه می خواهید : هنگامی که با جهان آشنا می شویم، بسیاری از ما برای جلب محبت و تایید دیگران ، در تشخیص اینکه دیگران چه می خواهند و اولویت بخشیدن به خواسته های آنان متخصص می شویم . این عادتی نیست که بتواند شما را به شکوفایی شخصی رهنمون سازد . آموختن اینکه چگونه آنچه را حقیقتا می خواهید شناسایی کنید و همچنین جرئت افتخار کردن به آن را داشته باشید، چیزی نیست که به ما یاد دهند، اما مسلما برای رسیدن به موفقیت حیاتی است .

مهارت چهارم چگونه به راهنمایی های درونی گوش کنید: به عنوان یک تکنیک متداول به ما یاد داده اند که به حرف پدر و مادرها و سپس به حرف آموزگارانمان گوش کنیم و به خرد درونی خود وقعی نگذاریم. آموختن توجه کردن به راهنمایی های درونی می تواند نقش بزرگی در داشتن یک زندگی شاد ایفا کند. با آموختن اینکه خرد خود را به رسمیت بشناسید و از آن پیروی کنید می تواند فواید بسیاری برایتان به همراه بیاورد .

مهارت پنجم چگونه لذت خود را در اولویت قرار دهید: در بیشتر فرهنگ ها ، داستان این است که اول کار ، بعدا پاداش؛ تازه اگر خوش شانس باشیم ! ما پیش پیش زحمتمان را می کشیم و به امید پاداش می نشینیم. اما در اغلب موارد نتیجه این رویکرد به زندگی ، استرس و بدبختی است. داشتن اراده ی اینکه شادی و لذت را مستقلا به زندگیتان بیافزایید ، راه خردمندانه ای برای رسیدن به موفقیت حقیقی است.

مهارت ششم چگونه تقاضای کمک کنیم: ترس از “نه” شنیدن و سربار دیگران شدن ( یا شاید تمایل ما به مستقل بودن) ، اغلب ما را از تقاضای کمکی که برای رسیدن به چیز دلخواهمان بدان نیازمندیم باز میدارد. بهتر است این مسائل را برای خودتان حل کنید، چرا که انجام بسیاری از کارهای بزرگ بدون همکاری دیگران ممکن نیست. تقاضای کمک و حمایت کردن ، بی شک مهمترین مهارت برای موفقیت است.